Egy tudatos design ékszer kollekció születése
Mit jelent az, hogy egy design ékszer kollekció tudatos? Ezt a kérdést igazából magamnak tettem fel amikor úgy döntöttem, hogy egyre magasabb és magasabb léceket szeretnék megugrani, amiket én állítok magam elé.
Régen egy előadáson azt hallottam, hogy dobálhatsz nyilakat egy falra, majd köré rajzolhatsz egy kört, amitől boldog leszel, hogy beletaláltál a közepébe, vagy kitehetsz egy céltáblát és gyakorolhatsz addig, amíg valóban eltalálod a közepét. Én úgy kezdtem, hogy impulzusszerűen összeraktam egy-egy ékszert és vártam, hogy megtetszik-e valakinek, vagy majd elhordom én. Aztán tavaly elkezdtem másképp nézni saját magamra és a márkámra is.
Fogtam a jól bevált füzetemet és elkezdtem vonalakba formálni elképzelésemet: gondolatokat, érzéseket, impulzusokat, melyek buborékokat formáztak a papíron.
Megmutattam az elképzelésemet a Mesternek és örömmel láttam, hogy milyen lelkes lett. Azonnal akcióba lendült, hogy elkészítse a mintadarabokat. Folyamatosan tesztelte és fejlesztette a termékeket. Az antikolt felület teljesen Attila ötlete volt, amit azóta a vásárlók is nagyon szeretnek és én is.
A névválasztás kicsit gondot okozott, mert mindenképpen „buborékok”-nak akartam elnevezni készülő design ékszer kollekcióm, de nem magyarul. Az angol nevet végül azért nem adtam neki, mert van egy másik – általam is nagyon kedvelt és tisztelt – ékszermárka, melynek már van egy ilyen nevű ékszercsaládja. Mivel a cégünk neve olasz hangzású, ezért jött az ötlet, hogy legyen a kollekció neve is ilyen. Így született a LeBolle – buborékok elnevezés.
Nagyon izgalmas volt látni az első fotókat arról, ahogy készülnek az ékszerek Attila műhelyében. A képeket feltettük az Instagramra is.
Jött a fotózás és kezdtek életre kelni azok a buborékok, amik néhány hónappal korábban még csak papíron léteztek. Ez fantasztikus érzés volt. A lakberendezésben is azt a pillanatot szeretem a legjobban, amikor dolgunk végeztével elmegyünk az ügyfélhez és befotózzuk a lakását. Látom, hogy a tervekből valóság lett, és hogy az ügyfélnek csillognak a szemei.
A marketingre és a csomagolásra is több figyelmet fordítottam, mint korábban. Mivel a cégünk törekszik a környezettudatos gondolkodásra, ezért a csomagolás és a marketinganyag kérdése mindig kényes kérdés, amiben szintén a folyamatos fejlődésre koncentrálunk. A LeBolle egy olyan textilbőr csomagolást kapott, ami nem egyszer használatos, hanem utazáshoz, tároláshoz is jól jön. Emellett kizárólag papír kiegészítőket, zacskókat használunk, de azokat is csak akkor, ha ezt a vásárló külön kéri. Legtöbbször nem igénylik a külön csomagolást, aminek nagyon örülünk, mert ezzel is kevesebb hulladékot termelünk.
A környezettudatosságban nem állunk meg itt: szórólapunk és névjegyünk ugyan nekünk is van, de ebben is törekszünk arra, hogy minél kevesebb nyomtatott verzió legyen. Az új, készülő design ékszer kollekciónknál még hangsúlyosabb lesz ez a kérdés.
Látom készen az ékszereket és izgulok, vajon milyen lesz a fogadtatás. Sok pozitív visszajelzést kaptam és nagyon sokan választják a LeBolle darabjait vásárlóim közül, ezért úgy érzem ismét sikerült megugranom egy lécet, amit magamnak raktam fel. És ettől boldog vagyok.