RULIED by casa d’oro design ékszermárka bemutatja legújabb kollekcióját a GENERATION-t

Mi ihlette ezt a kollekciót (exkluzív interjú a belsőmmel)

Kisgyermekként divattervező szerettem volna lenni. Megállás nélkül gyártottam a papír öltöztetőbabákat és rajzoltam tele a vázlatfüzetemet. Majd elhittem, hogy a körülményeim határozzák meg azt, hogy ki lehet belőlem és teljesen más pályára kerültem.

Szerencsére, megismertem a férjemet, aki visszaadta a hitemet és támogatott mindenben, és ma olyan éltem van, amilyet egykor álmodtam magamnak. Bár nem ruhákat, hanem enteriőröket és ékszereket tervezek, de a lényeg, hogy tervező lettem és ez az én döntésem volt, dacolva a körülményekkel.

Legújabb ékszerkollekciónkat, a Generation-t a generáció-elmélet ihlette, legfőképpen az X Y és Z generáció különbözőségei. Nem mondanám magam a téma szakértőjének, de elolvastam néhány írást a témát illetően és azt tapasztaltam, hogy maguk a szakemberek sem egyformán határozzák meg ezeket a generációs időhatárokat.

Számomra a generáció-elmélet arra hívja fel a figyelmet, hogy az informatikai forradalomnak köszönhetően az egy időben egymás mellett élő generációk nagyon különböző életstílust és kommunikációs világot mutatnak. De ahelyett, hogy saját generációmat méltatnám és közben a fiatalabb generációkban a hibát keresném, inkább arra buzdítok mindenkit, hogy törje át ezeket a generációs skatulyákat, korlátokat és legyen nyitott a világra. Hallgassuk meg egymást és próbáljuk a másik szemszögéből is megvizsgálni egy-egy kérdést, mert ez egy kölcsönösen pozitív helyzetet teremt.

A másik gondolat, amit szeretnék átadni ezzel a kollekcióval az az, hogy merjünk Azok lenni, Akiről mindig is álmodtunk. Ne hagyjuk, hogy a körülmények, vagy a társadalmi elvárások megakadályozzanak bennünket abban, hogy elérjük céljainkat, mert nem a kor számít, nem az, hogy ki mivel indult, hanem az, hogy akarja-e igazán!

 

A kollekció formai világa:

A generáció-elmélet az informatikai forradalomra épül, annak hatására, vagyis a digitális világ térhódítására. Ez volt az egyik formai kiinduló alap. A másik az a geometrikus gondolkodás, ami általában jellemzi az ékszereimet. Elég szögletes vagyok magam is, bár másképp, mint amivel általában a „kockákat” szokták jellemezni.

Azért választottam alapmotívumként a négyzet lemezt és benne egy kerek kivágást, mert ennek több jelentése is van. Egyrészt utal arra, hogy attól még, hogy kívülről „kockák” vagyunk, belülről lehetünk igazán kerekek, másrészt az alapmotívum éle és közepe az egyesekre és a nullára is utal, ami a bináris számrendszer alkotóeleme, és alapja az informatikának.

 

Az alapmotívum megjelenik a kollekció logójában is.

Minden egyéb forma a kollekción belül erre az alapformára vezethető vissza. Vagy többszörösen összetett alapformákból épülnek fel az ékszerek és alkotnak térbeli formát, mint például az X gyűrű, vagy az alapmotívum élei köszönnek vissza egy-egy síkbeli formán, mint például az Y fülbevaló.

 

 

 

 

 

 

 

 

A kollekció anyaghasználata:

 

Minden darab 925 ezrelék finomságú, sterling ezüst készül különböző felületkezeléssel ellátva. Rozé-, vagy sárga aranyozással, fekete, fehér, kék és barna ródiumozással, vagy antikolt változatban is elérhetőek, vagy rendelhetőek a termékek.